Változás... kora?

 2014.02.14. 15:23

Fázom.  Ülök a karosszékben, egy köntösbe és egy takaróba burkolózva, kezemben forró tea, de én fázom.  Ráz a hideg, ugyanakkor teljesen le vagyok izzadva.  Mindig ez van.  Hirtelen elönt a víz, aztán meg fázom.  Éjszaka is többször ébredek arra, hogy átázott paplanok közt didergek.  A hőmérő szerint nem vagyok lázas, szerintem nincs igaza.

„Tökre olyan, mintha klimaxolnál…” mondja a férjem.  Akár viccnek is szánhatná, de nagyon óvatos.  Mostanában sértődékeny vagyok és lobbanékony.  Olyan velem beszélgetni, mint aknamezőn járkálni.  Lép, vár, lép… és már zokogok is.  Hangosan, hisztérikusan.

Ejtek egy pár szót a műtétről magáról, ugyanis ha jól látom a konkrétumokról még nem írtam.  Ezt az eljárást a kismedence „totál exenterációjának” hívják.  Ez egy nagyon radikális műtét, amely során gyakorlatilag teljesen kiürítik a kismedencét.  Az én esetemben eltávolították az egész hüvely falat, a medence fal részét, a húgyhólyagomat, a húgyvezetéket és a végbél nagy részét.  Vékonybélből pótolták a húgyvezetéket, amit a hasfal jobb oldalán vezettek ki, a beleket pedig a hasfal bal oldalán.  (Ezek a sztómák.)   A méhemet már egy korábbi műtét alkalmával kivették, most viszont a petefészkek és a petevezetékek is eltávolításra kerültek.

Így hát egészen biztosan klimaxolok.  Normális esetben a petefészkek működése olyan 40-50 éves korunkban elkezd lassan leállni, abbamarad az ösztrogén és a sárgatest hormon termelése, aminek a mellékhatásai egyebek mellett a hőhullámok és az ingatag hangulat.  Ez egy természetes folyamat, az én szervezetem is pusztán arra reagál, a maga természetességével, hogy a petefészkeim már nem működnek (ebből a szempontból teljesen lényegtelen, hogy azért, mert már nincsenek is ott).

Akkor is furcsa.  Urbán Zsófia vagyok, 33 éves és klimaxolok.  

Címkék: kórház műtét klimax sztóma méheltávolítás totál exenteráció

A bejegyzés trackback címe:

http://marpedigenebbenemhalokbele.blog.hu/api/trackback/id/tr675814466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

OKleo 2014.02.17. 22:19:34

A történeted alapján gondolom téged is letiltottak a hormonpótló kezelésről. (én tévedésből az első két hónapban kaptam, de aztán Dr. U. gyorsan leállította) Szóval, ha valamit szeretnél tenni ezügyben, akkor maradnak a fito ösztrogének. Én eleinte ész nélkül mindent összevásároltam, ami szóját tartalmazott, aztán lassan képessé váltam a higgadtabb gondolkodásra és kiválasztottam egyet a rengeteg "hölgyek egészségének és jó közérzetének megőrzése" érdekében készült növényi kivonatokat tartalmazó kapszulák közül. A témát igyekeztem elég alaposan körüljárni, számomra az derült ki, hogy (a szója után) a lenmag tartalmaz nagyobb mennyiségben olyan anyagokat, amelyek felépítése hasonlatos a női hormonok szerkezetéhez. Tehát a lényeg: én a Flavolady kapszulát szoktam rendszeresen venni - naponta 2x1-et szabad belőle bevenni - és néha egy üveg lenmag olajjal is meglepem magam - egyszer élünk :)- amiből egy kiskanálnyit szoktam lenyelni. Internetes rendeléssel még nem nagyon próbálkoztam, mert az Astoriánál a bioboltban kapható a kapszula, ott szoktam megvenni. Azt nem mondom, hogy ettől sebtiben elmúlnak a hőhullámaid és nehéz azt is megmondani, hogy mennyi hatást gyakorolnak a szervezetre a növényi anyagok, de én azt gondolom, hogy biztosan sokat! :) Azért erre a kapszulára esett a választásom, mert ennek a szedését minden korban javasolják. A legtöbb tablettával az a baj - szerintem - hogy változó korban lévő nők számára ajánlják, amiben mi konkrétan nem vagyunk, tekintve, hogy cirka 10-15 évvel hamarabb érkezett meg ez a helyzet az életünkbe. De szerencsére így is javítható az állapot :)
Most már simán végig alszom az éjszakákat! :) Kitartás! bolt.biopiac.info/termek/dr_chen_flavolady_kapszula_40_db.html

OKleo 2014.02.18. 14:46:08

Még annyi, hogy nálam a hormonpótlás olyan hangulati ingadozást okozott, hogy óriási megkönnyebbülés volt, amikor le lett állítva. Nekem nagyon sokat javult nélküle az állapotom. Szóval, hogy még így jobb neked is. :)

Urbán Zsófia 2014.02.21. 09:05:02

@OKleo: Hmm... nekem dr. U az Ovestint írta fel, de csak akkor amikor elkezdtem a klimaxos tünetekre panaszkodni. Elolvastam a betegtájékoztatóját aztán az üzenetedet, és még nem mertem elkezdeni szedni. Lehet, hogy előbb megpróbálom Flavoladyt. Köszönöm a tanácsot!