A kétségbeesés íze

 2014.03.11. 06:56

Tegnap este éppen teát készítettem magamnak, amikor a tea filterek után nyúlva a kezembe került egy doboz Joshi Bharat által fémjelzett Lúgosító tea.  Ezt a betegségem alatt szinte végig ittam, mert valaki azt mondta, hogy a lúgos környezet kedvezőtlen a Ráknak.  Miért is ne, gondoltam, és beledobtam egy filtert a gőzölgő vízbe.  Fájdalmas emlékeket idézett az illata.

Akkoriban mindenkinek volt valami tuti tippje, különböző étrend kiegészítő készítmények, kézrátételes gyógyítók és egyéb hókuszpókuszok, amiktől valaki valahol meggyógyult.  Először borzasztóan idegesítettek.  Én mérsékelten nyitott vagyok az alternatív kezelésekre, de úgy gondoltam, ha ezek tényleg működnének, akkor talán az onkológusok is ezzel gyógyítanának, vagy legalábbis ajánlanák őket.  De nem teszik. 

Persze jönnek az összeesküvés elméletek, hogy az orvosoknak mekkora biznisz a rák, de nekem ne mondja senki, hogy ezekben a csodaszerekben nincs pénz, amikor a végén mindig kiderül, hogy a valódi eredmény eléréséhez havi több tízezer forintnyi termékre kell elköteleződnünk.   És amikor sehogy sem sikerül ezt az összeget beleerőszakolnunk a költségvetésünkbe, az ügynökünk ártatlanul megkérdezi:

„De hát nem ér meg ennyit az, hogy felnevelheti a gyermekét?”  Dehogynem.  Arcátlan bunkó.  És ha mégis meghalok hova jöhet a családom panaszt tenni?  Az igazi nagy biznisz a kétségbeesett emberben van.

Természetesen nálam is eljött az a pillanat, amikor már bármire hajlandó voltam.  Én Culevitet szedtem és a már említett lúgosító teát ittam (filteresből sajnos csak Joshi Bharatosat lehet kapni), egyszerűen azért, mert nem mertem megkockáztatni, hogy nem szedek semmi ilyesmit. 

Emellett elkezdtem Pránanadizni is, amit idővel nagyon meg szerettem. Tetszett az a gondolat, hogy a rák csak egy tünet és a „gyökerét” én tudom megszüntetni, és szerettem a kezelőbe is járni.  Néha még azt is elhittem, hogy a fájdalmaim csökkentek a kezelések után.  Ha mást nem, egyféle lelki békét nyújtott nekem az, hogy én is teszek valamit, dolgozom saját erőből a gyógyulásomon.

Végül mégiscsak egy orvos szűntette meg a kóros állapotot.  Nem tudom, lehet, hogy a Culevit helyett Varga Gombát kellett volna szednem?  Most már sosem tudjuk meg, mindenesetre amióta eltűntették a daganatot megint nem érzem életbevágóan fontosnak, hogy napi 30 tablettát bevegyek és másfél órát kézrátétellel gyógyuljak.  Lúgosító teát sem ittam már hónapok óta.

Belekortyoltam a forró italba, és felismertem az ízét.  Ez a kétségbeesés íze.  Akkoriban annyira elszántan nem voltam hajlandó meghalni, hogy fel sem tűnt mennyire meg vagyok rémülve.  Nem azt mondom, hogy ezek a dolgok nem jók semmire, de mostanában inkább egy kicsit racionálisabb megoldásokat keresek a testi-lelki egyensúlyom elérésére. 

Tettem még egy kanál mézet a teámba, és lassan elkortyolgattam egészen addig, amíg a kétségbeesés íz teljesen el nem múlt belőle.

Címkék: fájdalom rák félelem gyógyulás méhnyakrák daganat pránanadi alternatív gyógyszerek

A bejegyzés trackback címe:

https://marpedigenebbenemhalokbele.blog.hu/api/trackback/id/tr175853585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OKleo 2014.03.13. 12:59:37

Abszolút átérzem a problémád, eleinte én is beleestem a kétségbeesett emberek csapdájába és nekiálltam ész nélkül vásárolni mindenféle bogyókat. Azóta már sikerült megnyugodnom és racionalizálni ezt a kérdést. A műtét után kb. 2-3 hónappal felkerestem a Tűzmadár Alapítványt, ahol nagyon színvonalas szolgáltatások várják a rehabilitálódni vágyó daganatos betegeket és hozzátartozóikat. A pszichológus ajánlotta a dietetikust, aki hasznos és minden szempontból vállalható tanácsokkal látott el. Igazából elsősorban arra kell odafigyelni, hogy a naponta fogyasztott táplálékod milyen élelmiszerekből tevődik össze. Azt a véleményt én is osztom, hogy semmilyen tabletta nem helyettesíti a normális táplálkozást. Amit én két évvel ezelőtt összeírtam a dietetikusnál: (előrebocsátom, hogy ezt nem sikerül pontról pontra betartanom, nálam ez nem életszerű, de törekszem rá, hogy minél gyakrabban fogyasszam a felsoroltakat)
Minden nap fogyasszunk: 20 dkg káposztafélét (ez lehet brokkoli, karfiol, kelbimbó) félig párolva, félig nyersen. (Kelkáposzta főzeléket, brokkolikrémlevest nagyon szeretem, gyors és pénztárcakímélő is, nem csak egészséges.)
10-15 dkg-ot a piros/bordó/lila színvilágból, ami lehet áfonya, szeder, feketeribizli, aszalt szilva, fekete szőlőlé és a sokat emlegetett cékla. 10-15 dkg sárgák/zöldek: sárgarépa, sütőtök, spenót, sóska, zöld saláták (fejes, jég, madár, ruccola)
1 evőkanál paradicsomsűrítmény vagy 1 dl paradicsomlé
3-4 dkg keserű csoki (min. 70% vagy annál magasabb kakaótartalom)
1 évőkanál olivaolaj (hidegen sajtolt) - én ezt max. salátákra használom. 3 dkg dió.
1 pohár vörösbor - nagyon vitatott, én a napi rendszerességű fogyasztásnak egyáltalán nem vagyok a híve, de alkalmanként ha választásra kerül a sor, akkor a száraz vörösborra szavazok :)
3 csészényi japán zöld tea - és ennél a pontnál nagyon fontos, hogy szálas legyen a tea, ne filteres! Alapszabály, hogy minél kevésbé feldolgozott termékeket fogyasszunk, a filteres tea ezen a ponton azonnal kiesik a kosárból. A tészta durum legyen, a kenyér legalább fele arányban teljes kiőrlésű, Lipóti pékséges tönköly, vagy sparos pur-pur kenyér. (utóbbit még a mai napig nem próbáltam ki). ne margarint fogyasszunk, hanem vajat. Fűszerként pedig gyakran legyen használatos a curry és a kurkuma. A dieteikus amúgy ajánlotta figyelmembe a blogjait is. kisajudit.blog.hu, teljesertekuetelek.hu, teljesertekutaplalkozas.blogspot.com
Nagyon szimpatikus szemlélete van, nem azt képviseli, hogy amit jelenleg fogyasztasz, az mind kukába való étel, hanem azokat az zöldségeket, gyümölcsöket egyebeket szedi össze, amit fontos, hogy - a többi tápláléon kívül -elfogyasszunk! Én a hétköznapok során arra szoktam törekedni, hogy piros és zöld színanyagot tartalmazó ételeket egyek. Nem tartom magam görcsösen a pontokhoz, hogy akkor minden nap minden ki legyen pipálva.
Még egy nagyon jó honlapot találtam, dr. Balaicza Erika foglalkozik biológiai daganatkezeléssel, ő is ajánlja a gyömbér fogyasztását. Gyömbérteát viszonylag rendszeresen fogyasztok, csak ajánlani tudom, sok mézzel és citrommal elkészítve nagyon finom ital.
Emellett én most vettem először szőlőmagolajat, amiből naponta egy kiskanállal fogyasztok. Összességében: nyugi, egyél rendesen, használj hidegen sajtolt növényi olajokat, igyál szálas zöld teát. (finom, jó zöld teát a Darlington teaboltban lehet kapni)
balaicza.hu/category/biologiai_daganatkezeles/
Nem a sok reklám volt a lényeg, hanem az eddigi tapasztalataim átadása :)
Jó étvágyat! :)
Klaudia

Urbán Zsófia 2014.03.13. 18:04:22

@OKleo: Nagyon köszönöm az infót, meg is éheztem :) Most, hogy leköltöztünk a szüleimhez elkezdtem kertészkedni, szóval ha minden igaz tavaszra igazi bio zöldségeket fogok tudni enni!:) Azt hiszem lassan felkeresem ezt a Tűzmadár alapítványt mert már nagyon sok jót hallottam róluk!
Köszönöm, hogy megosztod ezeket velem, én is a kollektív bölcsesség híve vagyok! :)

OKleo 2014.03.20. 16:23:01

Nagyon szívesen! Használd egészséggel! :) Jó zöldség -és gyümölcstermesztést kívánok!
Rendszeresen olvasom a blogod, nagyon nagyon bátor lépés volt részedről, hogy belevágtál az írásába! A magam nevében nagyon köszönöm, rengeteg "segítséget" kapok tőled, a saját rehabilitációmhoz is sokat teszel hozzá! Szóval, a minimum, hogy megosztom, amit tudok! :)

remitenda 2014.03.30. 16:18:20

Szia Zsófi

Érdeklődéssel olvastam végig a blogodat, mivel április 8.-án lesz wertheim műtétem a Szt.István kórházban, gondolom ugyan azon U professzorral.... még mindig van bennem egy kis kétely, hogy tényleg csak ez a radikális műtét az egyetlen megoldás.... U prof szerint igen.... másik orvos szerint elegendő lenne egyszerű méh-eltávolítás sugárral kombinálva.... kire hallgassak ??? tavaly volt itt egy hozzászóló, aki azt írta, ő úgy döntött nem veti alá magát a műtétnek...vajon azóta mi lehet vele ???? amit nem írtál le, és nagyon érdekelne , miért kellett nálad kivenni a hólyagot és a végbelet ???? ezt már előre tudták, vagy csak műtét közben derült ki ?? neked megvolt a stádium besorolásod ???
ne haragudj, hogy ennyit írtam, de gondolom, megérted....

üdv Nóra

d.ildi 2014.04.03. 08:11:47

@remitenda: Kedves Nóri.Ha méhnyakrákod van a Wertheim műtét az egyetlen korrekt és biztos megoldás. A zsófinak nem Wertheim-je volt hanem totál exenterációja. Az egy teljesen más tipusú műtét, és csak akkor alkalmazzák ha Wertheimet már nem lehet kivitelezni az előrehaladott állapot miatt.A műtét után teljes gyógyulásra van esélyed,U.Prof pedig ennek a műtéttechnikának a legnagyobb szaktekintélye.A másik hozzászóló nem a wertheimnek, hanem a tot.exentnek nem vetette alá magát.Nyugi jó kezekben leszel,lesz pár nehéz napod de minden esélyed megvan a gyógyulásra.
Üdv: Ildikó

Urbán Zsófia 2014.04.03. 14:16:02

@remitenda: Szia Nóra! Nekem először csak egy sima méh eltávolításom volt sugárral kombinálva, aminek az lett az eredménye, hogy a daganat visszanőtt, ekkor már a hüvelyfalamon volt, amíg sugarazgattak és bíztattak hogy az majd visszahúzza szépen tovább nőtt a húgyhólyagomra és már nagyon nagyon közel volt a végbelemhez is. Szóval azért kelett a totál exenteráció, ha nekem is Wertheimet csináltak volna rögtön az elején akkor lehet hogy erre a nagyon durva műtétre már nem lett volna szükség. És tudnék rendesen pisilni és kakilni... Én szerintem csináltasd meg nyugodtan. A Rák nagyon agresszví valami, és minél többet vágnak ki belőle(d) annál biztosabb, hogy nem jön vissza, ráadásul dr.U tényleg nagyon érti a dolgát. A kommentelő aki nem vetette alá magát ennek a műtétnek szintén totál exenterációja lett volna, és szerintem azért döntött úgy, mert nálunk sokkal idősebb, a férjét már elveszítette és szerintem nem akart már ennyit kűszködni az életbenmaradásért. De Te akarjál! Nem olyan durva a Wertheim (sőt, ha már túl vagyunk rajta az exenteráció sem annyira vész) utánna lehet hogy ezzel azzal (pisi-kaki-szex) még problémád lesz egy darabig, de előbb utóbb vissza áll a rend. Inkább csinálják meg először rendesen, minthogy másodszorra is műteni kellje. Sok sikert a döntésedhez és gyógyulást!!

Urbán Zsófia 2014.04.03. 14:19:13

@remitenda: Ja, és ha bármi más kérdésed van még, nyugodtan írjál: urban.zsofia12@gmail.com megpróbálok rá válaszolni. A stádium besorolásomat sajnos nemtudom, annyi papírt kaptam és oly keveset értettem abból ami rájuk volt írva.

OKleo 2014.04.03. 17:12:27

@remitenda: Szia Nóri,
Nem biztos, hogy jól tudom, de hogyha a Wertheim fogalma a méh, a petefészkek+vezetékek és a környéki nyirokcsomók eltávolítását jelenti, akkor nekem is ilyen típusú műtétem volt 2012 márciusában. Nekem nem méhnyak, hanem méhtestrákom volt, ami ebben a korban(akkori 33 év) egyáltalán nem jellemző. Ha jól néztem utána,akkor ez hormonfüggő daganattípus. Akkor én sem értettem, hogy miért kell a petefészkeimet és a nyirokcsomókat is eltávolítani, miért nem nézik meg előbb, hogy nincs-e áttét... Ma már tiszta fejjel átlátom a helyzetet - ami akkor a kétségbeesés, sokk miatt egyáltalán nem ment - és abszolút logikusnak tartom ezt a beavatkozást. Úgy tudom a méhnyakrák nem hormonfüggő, viszont ha dr. U. wertheim műtétet javasol, én a helyedben alávetném magam a beavatkozásnak. Én azóta is jól vagyok, csak bátorítani tudlak! Drukkolás!
Üdv,
Klaudia

remitenda 2014.04.03. 22:02:12

Oh !

Köszönöm szépen a sok választ !!! Hihetetlenül sokat segít a döntésben a több tapasztalt vélemény ! 8.-án lesz a műtétem, majd utána jelentkezem ! Még egyszer köszönöm !

OKleo 2014.04.05. 22:20:47

@remitenda: Gondolom hétfőn fekszel be. Hajrá, kitartás! Minden rendben lesz! A legjobb kezekben leszel! Engem egy hét után kiengedtek a kórházból! jelentkezz, ha túl vagy rajta! Zsófi, szépen összejöttünk itt a blogodon! Ide mosoly jelet gondoltam tenni, de közben rájöttem, hogy amiért itt írogatunk egymásnak, az egyáltalán nem megmosolyogtató... de ahogy ezt leírtam, belém hasított a felismerés, dehogynem! Végülis, ÉLÜNK, ami az előzmények tekintetében a legnagyobb dolog - meg amúgy is - úgyhogy tudjátok mit, itt van egy mosoly mindannyiunknak! :D Nóri, drukkolunk! :)

Urbán Zsófia 2014.04.11. 09:00:22

@OKleo: :D és mindenkinek :D Nóri, majd jelentkezz, ha túl vagy rajta!

Attila Csikos 2014.05.21. 19:56:30

@remitenda: Sziasztok remelem akik itt megszolaltak eddig betegek,mindenki jol van es meggyogyult.Ha a gyogyulas utjan halad mindenkinek kivanom sikeruljon.En sajnos januarban 3ev. harc utan elvesztettem eletem parjat./attetes mehnyak rak alakult ki/ Ha vakinek valamiben tudok segiteni en azt megteszem.Udvozlettel mindenkinek.

Attila Csikos 2014.08.19. 01:41:38

csillagvirag09050@gmail.com ra varom kerdeseiteket mehnyak rakkal kapcsolatban.Harom ev tapasztalatat megosztom barkivel,foleg ha segithetek ezzel.Udvozlettel Cs.A
süti beállítások módosítása